Regenachtig dagje - Reisverslag uit Peking, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu Regenachtig dagje - Reisverslag uit Peking, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu

Regenachtig dagje

Blijf op de hoogte en volg Marlou, Igor en MaJin

01 September 2012 | China, Peking

Vandaag stond eigenlijk in het teken van de Grote Muur, maar vanwege de slechte weersvoorspellingen is dat naar morgen verplaatst. Wat dan te doen ....? Met vrijwel de hele groep waren we het er over eens dat dit een perfecte dag zou zijn om te shoppen. Hoewel onze voorkeur uitging naar de Pearl Market, wilde de meerderheid naar de Silk Market en aangezien wij niet de moeilijkste zijn gingen wij gezellig met de rest mee.We waren in totaal met 14 volwassenen en 12 kindjes, dus een taxi nemen was niet echt een optie. Via de receptie van het hotel hebben we met z'n allen een bus gehuurd, die ons zou brengen en vervolgens ook weer zou ophalen. Zo'n 20 minuten later stond de bus voor de deur en konden we instappen. Het ritje duurde ongeveer 40 minuten en vlak voordat we bij de ingang van de Silk Market waren liet Jibin nog even een souveniertje achter voor de chauffeur (we hebben het natuurlijk zelf nog wel even opgeruimd). Arm mannetje, hij heeft blijkbaar aardig last van wagenziekte. Bij de overdracht hadden wij ook al te horen gekregen dat hij ziek was geworden onderweg en nu dus weer. Tijdens de kortere ritten in Chengdu heeft hij er geen last van gehad, maar blijkbaar is een busrit net iets te veel voor hem. Morgen staat ons nog een busrit te wachten naar de Grote Muur, dus van medereisgenoten hebben we primatour geleend. Laten we hopen dat deze pilletjes helpen. Eenmaal uit de bus knapte hij snel op en liet hij zich weer prinsheerlijk rondrijden in de buggy. Toen we binnen in het inmense warenhuis waren, raakten we al gauw de helft van de groep kwijt, maar dat was ook wel te verwachten. We hadden 3 uur de tijd om onze kar vol te hangen, dus snel aan de slag. MaJin vond het helemaal niets al die opdringerige Chinese verkopers, maar ze zou er toch even aan moeten geloven. We hadden gelukkig een top onderhandelaar bij ons, genaamd Jan, en die heeft voor een aantal van ons de eerste dingen gescoord. Hij bleek een goede leermeester te zijn, want al gauw had Igor het ook door en ja, dan is er natuurlijk geen houden meer aan. We hebben onwijs veel gekocht en als laatste hebben we een extra koffer aangeschaft. Probleem, zelfs daar passen al onze aankopen niet eens in, dus kortom we zullen toch nog een keer naar de Pearl Market moeten voor een tweede koffer. En ja, die zal toch ook weer aangevuld moeten worden, dus we zijn er nog niet (Ach, zolang de muur geld blijft geven). Om 14.00 uur zaten we weer allemaal netjes in de bus en zo te zien had iedereen goed zijn best gedaan. Helaas, ook nu hield ons mannetje het niet binnen. Zo zielig hoe hij erbij zat. Maar eenmaal uit de bus was hij weer de vrolijkheid zelf. Om deze winkelochtend een beetje goed te maken bij ons meisje, zijn we nog even naar het zwembad gegaan samen met haar vriendinnen Noah en Luna. Ook ons mannetje wilde er maar al te graag in ook al kwam het inmiddels met bakken uit de hemel. We zijn dan ook niet heel lang gebleven en hierdoor was er toch ook weer een beetje tijd voor wat schoolwerk. Ik moet zeggen we raken er aardig doorheen en wij zijn dan ook super trots op ons meisje, want ze is tenslotte de enige die dit “moet” doen. Vanavond zijn we voor de verandering eens wat vroeger gaan eten, zodat de kids er bijtijds in zouden liggen, want morgen is het weer vroeg dag. Om 9.00 uur worden we namelijk opgehaald. Omdat het nog steeds regende besloten we opnieuw in het hotel te blijven. Tenslotte kunnen we hier ook lekker eten, ook al is het wel behoorlijk prijzig. Buiten ons zaten er nog 3 andere gezinnen uit onze reisgroep, dus daar zijn we gezellig bij gaan zitten. MaJin en Jibin hebben met z’n tweeen lekker zitten keten, zonder dat ze andere lastig vielen. We merken dat Jibin steeds vaker om zijn zus roept en hij praat haar ook steeds vaker na, dus ik ben benieuwd hoe zijn Nederlandse woordenschat over een paar weken is. Toch heel bijzonder dat je elkaar al zo goed aanvoelt ( niet altijd natuurlijk) zonder dat je elkaars taal spreekt.
Voordat ons meisje ging slapen wilde ze nog even een spelletje met mama doen en dit had ze ook wel verdiend na vandaag. We hebben ons hiervoor even teruggetrokken met z’n tweeen, zodat Jibin al lekker kon gaan slapen. Wij gaan er vanavond ook maar eens een beetje op tijd in, want dat kan voor ons ook geen kwaad. Ik hoop dat het weer morgen beter is, maar ook voor morgen is er nog wat regen voorspeld. Daarna zou het weer zonniger en warmer worden. Ik hoop dat ze hier net zo goed kunnen voorspellen als in Nederland, dan komt het misschien toch nog goed.

• 01 September 2012 - 17:26

De Cupidootjes:

Zo het bed is goed gevuld, en niet met mensen.................Maar jullie hebben vanavond nog niet aan het water en brood hoeven zitten dus de koper heeft goed zijn werk gedaan met afdingen.
    Veel plezier op de muur morgen. Hopelijk toch nog helder weer want dat is voor de foto's wel zo leuk. En voordat je met de kabelbaan mee gaat kun je ook nog shoppen bij de vele kraampjes. Dus.....extra tasje mee? En dan bedoel ik natuurlijk niet voor de misselijkheid....
    Liefs, Colette

• 01 September 2012 - 18:40

Margriet Rijnen:

marlou ik zag dat je al heel wat inkopen had gedaan.
    Is het in china dan veel goedkoper dan hier.
    Zo ja dan er maarvan profiteren.

Morgen een hele mooie dag, zonder regen hoop ik?

Dikke kus. Je tante.

• 01 September 2012 - 20:24

Erik, Jessica & Yue Lin:

Zo zeg er is flink ingeslagen. Maar logisch het is gewoon zeer verleidelijk. En het afdingen wordt dan vanzelf een sport. We hopen voor jullie dat jullie morgen een mooie zonnige dag hebben. Veel plezier op de muur.

Groetjes van Erik, Jessica en Yue Lin

• 01 September 2012 - 22:37

Ida:

Het schijnt dat tegen wagenziekte ook helpt, om als je bv rechts bent in het linkse oor een watje te doen, en als je links bent in het rechtse oor.
    Vorige week hoorde we deze tip! en het schijnt geweldig te werken.
    Een hele fijne tijd nog in Beijing!

Groetjes Ida

• 01 September 2012 - 23:25

Ingrid:

Wel zielig voor Jibin om zo reisziek te worden. En voor jullie ook om het op te vangen ;-)
    Zal ik wat extra spuugzakjes in jullie auto hangen?
    Dus volgend jaar zomer toch maar weer BB in plaats van Italië?
    Ik hoop ook dat het morgen mooi weer is op de muur .
    En dat shoppen, heerlijk toch! Ook op de pearl market zijn koffers genoeg en onze ervaring is dat het daar beter afdingen is dan op de silk market, dus Igor, doe je best. Wij stonden vorig jaar al op de roltrap toen ze met schoenen achter ons aan liepen omdat ze toch akkoord gingen met de laagste prijs... En als je toch op de pearl market bent, misschien leuk om nog even aan de overkant van de weg en dan naar links het park bij de Temple of Heaven in te gaan?
    Nog een fijne laatste week in China. Volgende week rond deze tijd slapen jullie alweer in jullie eigen bedden!!!

Groetjes van ons 4 aan jullie 4

• 02 September 2012 - 09:26

Jol (en Marc):

Hai Hai, dat ziet er allemaal goed uit op de foto's en de verhalen zijn heerlijk te lezen! Wat een prachtige intense ervaring beleven jullie met z'n allen! Nog een weekje en dan weer terug bij bijv de "bikse berge". Lang leve de extra koffers, want zo te zien kun je er geweldig shoppen! Geniet er lekker van en tot het volgende verslag, leuk leuk

• 02 September 2012 - 10:19

Lonneke:

Leuk dat shoppen! En wat een mooie chinese jurk, MaJin.
    Heel veel plezier bij de Muur.

Groetjes,
    Lonneke en Jalissa

• 02 September 2012 - 11:44

Wendy:

Ach het is natuurlijk ook wel een mooie afleiding voor als het regent even los gaan met het shoppen. Als het mooi weer is dan heb je hier toch minder zin in met de kinderen.
    Ik hoop dat jullie wat beter weer hebben gehad bij de muur zodat jullie een mooi uitzicht hebben gehad. Want wat is er nu mooier dan een mooie foto met zijn vieren bij de muur, dat mag toch niet ontbreken.
    De laatste week alweer, geniet er nog van.

Groetjes Wendy

• 02 September 2012 - 12:54

Jan, Bianca, Sam En Yang:

Hoi lieve mensen,

Ik ben blij dat ik jullie blogje nog even lees voor dat ik zometeen ga shoppen voor onze reis.
    Zo kan de primatour er op mijn lijstje ook nog bij hihihi. (je weet dus tenslotte maar nooit)
    En wat leuk al die souveniers, ben ook zo benieuwd.
    Hopelijk hebben jullie vandaag een beetje mooi weer (gehad) zodat jullie toch naar de muur hebben kunnen gaan, iets wat me overigens helemaal super lijkt om daar met je gezinnetje te lopen.
    Nog een klein weekje, en dan komen jullie alweer naar huis.
    Dus nog flink genieten, en ben benieuwd hoeveel jullie nog aan scooren voor de nu nog bijna lege koffer.

Liefs en een hele dikke knuffel,
    Bianca, die na het lezen van jullie verhalen en het bekijken van de foto's niet kan wachten tot ze ook het vliegtuig naar haar oosterse kanjer kan instappen.