We zijn in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu We zijn in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu

We zijn in Beijing

Blijf op de hoogte en volg Marlou, Igor en MaJin

31 Augustus 2012 | China, Peking

Eerst wil ik iedereen bedanken die gehoor heeft gegeven aan mij oproep om te reageren. Ik moet eerlijk zeggen dat we hierdoor niet het ontbijt hebben gemist, maar dit kwam omdat we vanmorgen vroeg nog geen internetverbinding hadden. Pas na het ontbijt hebben we met z'n drietjes zitten genieten van al jullie reacties. Echt heerlijk om dat hier in het verre prachtige China, waar op dit moment de vliegtuigen om onze oren vliegen, te lezen. Eerst even terug naar gisteren.

Om 15.00 uur werden we opgehaald om richting het vliegveld te vertrekken en op dat moment dachten we nog steeds dat we pas om 20.00 uur richting Beijing zouden vertrekken, want dat stond tenslotte in de papieren van Kind & Toekomst. Onze gids Emily hielp ons echter uit die droom en zij wist ons te vertellen dat we al om 18.00 uur zouden vliegen. Nu begrepen we ook waarom we al om 15.00 uur waren opgehaald. Hier waren we ontzettend blij mee, want ruim 3 uur vertoeven op een luchthaven met twee kids, waarvan een zijn middagdutje had gemist is niet fijn. Bij de paspoortcontrole hebben we afscheid moeten nemen van Emily. Of eigenlijk heeft Igor afscheid van haar genomen, want MaJin werd bijna door de douane geduwd en ik ben haar snel achterna gegaan, dus heb niet eens afscheid van haar kunnen nemen. Gelukkig heeft Igor haar nog wel namens mij heel hartelijk bedankt, want we zijn ontzettend blij met haar geweest. Ze was een van de weinige die echt goed engels spreekt en daarnaast ging ze ook heel goed met de kinderen om. Ze was dol op Noah en MaJin en tegen de jongens sprak ze amper Chinees alleen als wij dat vroegen omdat wij Jibin niet begrepen. Soms vertaalde ze vrijwillig wat ons mannetje ons duidelijk wilde maken en dat was toch ook wel handig. Op het vliegveld vroeg hij namelijk aan Sem, zoontje van onze reisgenoten, of alles wel goed met hem ging. Zo lief van hem. Ook vroeg ze hem of hij iemand miste uit het tehuis, maar volgens haar miste hij niemand en had hij het nu fijn bij ons. Als dit waar is zijn we hier natuurlijk heel erg blij mee, maar misschien is hem dat ook wel opgedragen om dit te zeggen. Hij lijkt zich in ieder geval al aardig op zijn gemak te voelen bij ons. Eenmaal door de paspoortcontrole zagen we een klein speeltoestel en daar hebben de jongens met hun grote zussen dankbaar gebruik van gemaakt. Wat hadden ze een plezier met elkaar, behalve toen onze keizer er uit moest komen was hij het daar absoluut niet mee eens en dat liet hij merken ook. Jeeeeeee, daar zit een flinke kop op. Langzaam zijn we naar de gate gelopen en niet veel later mochten we boarden. Jibin is bij het raam gaan zitten met MaJin en mij ernaast en achter ons Igor. In eerste instantie was hij nog teveel onder de indruk van alles, waardoor hij nog geen erg in de gordel had, maar toen we eenmaal in de lucht zaten moest die gordel toch echt af. Aangezien we behoorlijk veel turbulentie hadden (jawel ik werd flink op de proef gesteld naast onze kinderen), was dit niet de bedoeling en dat heeft het hele vliegtuig geweten. Kortom als onze kleine man het ergens niet mee eens is, dan laat hij dat heeeeeeeeeeeeeeel erg goed merken. Verder is het echt een schatje. Uiteindelijk na een uurtje is onze mannetje in slaap gevallen en we moesten hem wakker maken toen we al geland waren. Op de luchthaven kwamen we het eerste stel met hun zoontje tegen, zij kwamen net uit een andere provincie. Samen met hen zijn we naar het hotel gebracht waar we om 22.00 uur aankwamen. We zijn gelijk maar naar de kamer gegaan, want we zaten er inmiddels allemaal aardig doorheen. We hebben allemaal heerlijk geslapen.

Vanmorgen werden we om 7.30 uur zo’n beetje wakker. MaJin en Jibin zijn eerst samen in bad gegaan en daarna hebben wij ons klaargemaakt. Rond 9.00 uur zijn wij gaan ontbijten. Een aantal van de stellen met hun kersverse aanwinst zaten al te eten en de andere druppelden langzaam binnen. Zo ontzettend leuk om iedereen weer terug te zien en wat een geweldige kindjes allemaal. Eindelijk hebben we weer iets anders kunnen eten dan brood met ei of noodles en zelfs Jibin heeft zijn eerste stukjes brood gegeten. Als we straks terug zijn in Nederland eet hij gewoon met de pot mee. Na het ontbijt moesten we terug naar de kamer, omdat de gids langs zou komen om alle papieren te verzamelen voor het visum voor Jibin. Wij hebben toen ook de naamrol en de naamstempel van Jibin ontvangen. Deze hadden we vorige week al besteld en ze zijn echt heel mooi geworden. Voor MaJin hebben we ook gelijk maar een nieuwe naamstempel besteld, want deze vond ik toch wel een stuk mooier als diegene die zij al heeft. Na deze laatste papieren rompslomp heb ik de laatste spulletjes uit het koffer gehaald en hebben we onze zwemkleding aangetrokken. Tijd voor het zwembad. We waren met nog een Chinees gezin de enige aanwezige, maar dit mocht de pret niet drukken. Onze meisje wist niet hoe snel ze in het water moest komen en ons mannetje wilde snel haar voorbeeld volgen, maar natuurlijk niet zonder bandjes. Daar was ons mannetje het opnieuw niet mee eens, maar na een klein gevecht was hij er helemaal klaar voor. Om de nek van papa is hij voorzichtig het water in gegaan en beetje bij beetje kwam hij los. Uiteindelijk was hij volledig over zijn angst heen en had hij dolle pret samen met zijn zus. In de loop van de middag kwamen er steeds meer bekenden aan de rand van het zwembad zitten en terwijl de kids zich kostelijk vermaakten in het water, konden de papa’s en mama’s lekker even bijkletsen. Tegen 17.30 uur hebben we met veel moeite de kids uit het water gehaald om ons klaar te maken voor het eten. Met een deel van de groep zouden we in het hotel wat gaan eten. Wij waren er van overtuigd dat de kinderen wel honger zouden hebben, want beide hebben ze zo’n 5 uur in het zwembad vertoeft. Blijkbaar had de honger geen overhand over de vermoeidheid, want Jibin is boven zijn bord al in slaap gevallen en dat zelfs voordat het eten erop lag. We hebben hem toen maar even op de grond gelegd, waar hij lekker heeft liggen pitten, terwijl wij wat hebben gegeten. Toen wij klaar waren en op het punt stonden om naar de kamer te gaan, werd hij een klein beetje wakker. Gelukkig konden we hem na het uitkleden gewoon weer in zijn bedje leggen waar hij lekker verder is gaan slapen. Nu maar hopen dat hij vannacht niet van de honger wakker wordt. Inmiddels slaapt ons meisje ook en heb ik dus de tijd om jullie weer op de hoogte te brengen van onze dagelijkse bezigheden.

Nogmaals super bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties. Blijf daar vooral mee doorgaan. En Anita ons hotel ligt zo’n 5 minuten van het vliegveld, dus het centrum is voor ons niet te belopen. Weet je misschien nog hoe het restaurant heet en waar het in de buurt was? En Wendy, wij vinden het ontzettend knap hoe jij met ons meeleeft. Ik moet regelmatig aan jullie denken en had het jullie ook zo gegund. Een hele dikke knuffel van ons voor jou.

• 31 Augustus 2012 - 18:12

Luc En Marianne:

Zo, die vliegreis zit er ook weer op. Nu nog één keer het vliegtuig in volgende week, op naar huis. Ook wij genieten enorm van de reisverhalen, net als alle anderen. Zó leuk om te lezen! Nog een fantastische week gewenst en tot volgende week! Liefs van ons 4. Luc en Marianne & kids

• 31 Augustus 2012 - 19:14

Mirjam:

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje. En een beetje pit is toch heerlijk!! Laura wil Jibin zo graag zien. En ze mist MaJin hoor. Nog een weekje....

Groetjes Mirjam xx

• 31 Augustus 2012 - 19:25

Shei:

Ik kan er niets aan doen maar ik vind vader en zoon echt zo'n perfecte match ;-)) Dat ziet er echt al zo natuurlijk uit, vind ze zelfs een beetje op elkaar lijken....wat een heerlijk gezinnetje zijn jullie! Leuk MaJinnetje zo te zien stralen met haar broertje. Ik kijk alweer uit naar het volgende blog...het duurde lang vandaag ;-)) luie ict-manager???
    Liefs Shei

• 31 Augustus 2012 - 19:40

DE Cupdootjes:

Wat fijn dat jullie weer in Beijing zijn, gezellig kletsen met de andere reisgenoten, ervaringen uitwisselen en natuurlijk de prachtkinderen van elkaar bewonderen. En de turbulentie in het vliegtuig heeft je zo bezig gehouden dat je nog niet eens tijd had voor een brok in je keel???
    Wat hier al geschreven is, het lijkt inderdaad zo vertrouwd jullie en Jibin samen. Ik vind de foto's van Igor en Jibin samen ook erg mooi. Zo vertrouwd en zo'n liefdevolle blik. En dan jouw gelukkige koppie Marlou! Nu heerlijk nog een week genieten in Beijing. Vergeet je het Beihai park niet? Het is een erg leuk park met bootjes, gewoon heerlijk om te vertoeven en ligt in de buurt van de verboden stad. Echt een aanrader om naartoe te gaan.
    Jullie liggen nu vast al op 1 oor en hopelijk slaapt Jibin lekker door tot het ontbijt. Daar zal hij dan vast wel zin in hebben na het avondeten te hebben overgeslagen. Aanvalluhhhh dus voor hem.
    Liefs, Colette

• 31 Augustus 2012 - 20:47

Ingrid:

Hallo luitjes,

Ben blij weer iets van jullie te horen! En die foto's aan het zwembad; het lijkt net vakantie. Ik hoop dat jullie zo de laatste week ook kunnen ervaren. Is het heel warm daar of gaat het nog wel lukken om iets te ondernemen? Geniet van de laatste week! We missen jullie en kunnen niet wachten om straks op Schiphol door het raam naar jullie te kunnen gluren!!!

Groetjes van ons 4 aan jullie 4

• 31 Augustus 2012 - 20:53

Rosalie:

Hallo MaJin,

Is Jibin nog steeds lief? Ik hoorde van mama dat hij hard kan gillen. Kan Jibin al goed nederlands? Kan hij ook je naam al zeggen? Youri wil graag eens een keer met Jibin naar Raveleijn. De foto's zijn heel mooi. Zullen we de volgende keer samen naar China gaan?

Groetjes van Rosalie

• 31 Augustus 2012 - 21:04

Jalissa:

Hallo allemaal,

Jibin is de allerliefste van de hele wereld, zegt Jalissa. Ze wil Jibin heel graag ontmoeten en ze mist MaJin.
    Wat fijn dat alles zo goed gaat. En dat jullie zo genieten van China. China het land van Jalissa haar overgrootvader.

Heel veel plezier nog de komende dagen en geniet samen met elkaar.

Groetjes,
    Jalissa, Lorenzo, Winston en Lonneke

• 31 Augustus 2012 - 22:42

Edwin, Anita, Xue-Ling En Y.:

Hoi Marlou ,
    Even over het restaurant. Als je de Wahfujing afloopt en aan het eind van het voetgangersgebied komt, ligt rechts de Haagen Dasz . Die straat loopje in en dan ligt links het Novotel. Loop langs het Novotel en dan zie je een paar kleine winkeltjes. Net daar voorbij is een poortje. Je loopt door het pootjes een klein pleintje op waar het restaurant al zit. Bestel vooral de gebakken banaan!!

Heel veel plezier in Beijing!
    Groetjes,
    Anita

• 01 September 2012 - 00:50

Karin:

Goedemorgen schatten! Want als ik het goed begrijp zal jullie nieuwe wekker zo rond de tijd dat ik dit zit te schrijven, weer zijn werk gaan doen :-)

Ik begon vanmiddag wel een klein beetje ongeduldig te worden, hoor. Steeds wanneer ik een berichtje op mijn telefoon binnen hoorde komen, wist ik niet hoe snel ik moest kijken of daar dan eindelijk een nieuw verslag was. En toen het kwam was ik net boodschappen aan het doen. Heb dus, ergens in een hoekje van de AH, gebruik gemaakt van mijn privilege het eerste jullie verslag te mogen lezen en de foto's te bekijken :-)

Lou, wat mij betreft (eigen belang :-)) blijf je alles gewoon naar mij sturen en zet ik het erop maar als je het weer zelf kunt en wilt doen, mag dat natuurlijk ook. Wat jij het fijnste vindt!

Maar wat een liefie is Jibin! Had echt even een slik-momentje toen ik las dat hij (met zijn 3 jaar) aan een ander kind vraagt hoe het met hem gaat. Wat een verschrikkelijke mazzel hebben jullie met zo'n lief mannetje. Er zijn toch mensen die een wat minder relaxt verblijf in China hebben gehad :-P Ben vooral voor MaJin erg blij dat t zo goed klikt en ze ook meteen vol kan genieten van het leven als grote zus.

Geweldige foto's trouwens ook weer! Dikke kusss van Karin

• 01 September 2012 - 09:12

Sophie:

Zo schattig als Jibin ligt te slapen

• 01 September 2012 - 10:31

Margriet Rijnen:

wat zijn de fotos weer prachtig marlou en
    Is Jibin een lekker mannetje. Ook Maijin staat erg leuk
    Op de fotos samen met papa.
    Marlou, igor, majin en jibin genieten van jullie tijd in china.

Dikke kus van mij.

• 01 September 2012 - 10:50

Wendy:

Al met al toch een redelijk goede reis gehad ondanks de turbulentie!!!!
    Wat is het toch een lieverd ondanks dat hij pas 3.5 jaar is en dan toch nog aan zijn vriendje vraagt of dat alles wel goed gaat.
    De foto's spreken boekdelen, al zo vertrouwd met elkaar en dat is echt niet bij iedereen zo zoals je zelf misschien wel ziet of gezien hebt toen jullie MaJin op gingen halen.
    En wat een plezier al met elkaar, onvoorstelbaar dat hij zich in een week al zo aan jullie overgeeft. Dit alles maakt het voor jullie alle 3 natuurlijk ook wel een stuk plezieriger want het had ook heel anders kunnen zijn en dan kun je niet wachten totdat je naar huis kan, je vertrouwde omgeving en de mensen van wie je houd om je heen. Lief dat je nog een stukje voor me terug hebt geschreven, hield het niet droog. Zit ook nu weer met tranen in de ogen, de tijd zal het helen. Hele mooie foto's trouwens die erbij zitten.

Liefs Wendy

• 02 September 2012 - 10:22

Liyuan:

Hallo,hoe gaat het daar? Hier goed. Hoe gaat het met
    Jibin? Ik denk dat jullie het leuk hebben en veel gezien! Kan hij al wat nederlandse woordjes praten en verstaan?

Groetjes Liyuan