Op weg naar Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu Op weg naar Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu

Op weg naar Beijing

Blijf op de hoogte en volg Marlou, Igor en MaJin

30 Augustus 2012 | China, Chengdu

Als jullie dit lezen, zijn wij inmiddels uitgecheckt en zijn we op weg naar Beijing. We hebben een goede nacht gehad en onze kids hebben tot 7.15 uur liggen slapen. Zodra Jibin wakker is laat hij van zich horen en als je dan boven zijn bedje gaat hangen, komt er gelijk een smile op zijn gezichtje. Toen ik hem vervolgens een aai over zijn bol gaf, pakte hij mijn hand vast en hield die dicht tegen zich aan. Zo ontzettend lief, alsof hij wilde zeggen laat mij niet los. Nou mannetje, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Eenmaal uit zijn bedje is hij samen met papa en MaJin flink aan het stoeien gegaan. Wat hebben ze samen dan toch een lol. Het ging er steeds wilder aan toe, dus hoogste tijd om ons aan te kleden en naar beneden te gaan voor ons laatste ontbijt hier. Onze reisgenoten zaten al aan tafel, dus wij zijn gezellig aangeschoven. We waren het erover eens dat onze mannetjes al een enorme vooruitgang hebben geboekt sinds de eerste ochtend die we hier samen zaten. Wat een kanjers zijn het toch en zo ook de grote zussen. Ook zij hebben een hoop voor hun kiezen gekregen en toch doen zij het helemaal geweldig. MaJin is zo ontzettend lief voor haar broertje, ook al zit hij regelmatig te pesten als MaJin even wil DSen. Regelmatig pakt hij dingen van haar af en dat is natuurlijk niet leuk, maar ze snapt wel dat alles voor haar broertje nieuw is en dat hij nieuwsgierig is. Jibin zelf vermaakt zich het beste met een prentenboek van Budgie de Helikopter. Hij verzint daar zijn eigen verhaal bij en leest dit vervolgens hardop voor. Ook dit staat weer op film. Zo ontzettend leuk.
Na het ontbijt heeft Igor ons lastpakje even meegenomen voor een wandelingetje, zodat ik de tweede koffer en de rest van de tassen op mijn gemak kon inpakken en MaJin heeft Noah opgezocht. Alles wat weer mee moet past met gemak in de koffers, dus in Beijing kunnen we los gaan met inkopen, want naast de ruimte die we nu nog hebben kunnen we ook nog een extra koffer voor Jibin meenemen.
Zodadelijk gaan we nog even wat eten en voor de laatste keer een ommetje maken rondom het hotel en dan zit het er hier echt op. Tijdens het ommetje heeft Jibin zijn eerste ijsje van de Mac gegeten en hij vond het lekker.
Wat zouden wij het leuk vinden, nu wij jullie vandaag toch nog hebben voorzien van een reisverslag(je) met foto's, dat hier een record aantal reacties opkomt, zodat wij morgenvroeg in Beijing door het lezen van al die berichten te laat komen bij het ontbijt.

• 30 Augustus 2012 - 09:33

Karin:

Laat ik dan de eerste zijn die jullie welkom heet n Bejing! Goede vlucht gehad? Ben benieuwd hoe jullie manneke het heeft gedaan!
    Een mooie tijd in Bejing gewenst, de laatste stap op weg naar huis!

Ik ga nu echt beginnen met aftellen! Nog 9 nachtjes slapen...

X van Kaat

• 30 Augustus 2012 - 09:52

Elizabeth:

Hoi ... laat ik dan nou de 2de zijn !!!

Weer een mooi verslag, en weer super mooie foto's !!!

En ik weet al wat Jibin krijgt als hij 4 jaar wordt .... een DS !!!

Fijne dagen nog verder

Elizabeth.

• 30 Augustus 2012 - 10:01

Margriet Rijnen:

hallo lieve luitjes,

Wat ben jij een kei om het allemaal zo te verhalen.
    Het is net of ik in een boek zit te lezen, geweldig.marlou, igor en majin
    Wat doet jibin het toch goed. En met zijn pet op de ondeugd straalt
    Er van af.ik hoop dat jullie een goede vliegreis hebben gehad en geniet
    Nog een volle week in beiing.

Dikke kus van die uit horst.

• 30 Augustus 2012 - 10:14

Ingrid:

Welkom in Beijing!

Hoop dat jullie een hele rustige vlucht hebben gehad. Ben heel benieuwd hoe Jibin het vond in het vliegtuig! Maar als het boek met de helicopter favoriet is zal dit hopelijk ook wel een leuk avontuur voor hem zijn geweest. Volgende week zaterdag zien we jullie weer; jullie nog lekker genieten in Beijing en wij gaan aftellenen blijven jullie volgen.

Groetjes van ons 4 aan jullie 4

• 30 Augustus 2012 - 10:22

Karen, René En Xem:

hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad!
    Geniet van de aankomende week in Beijing!!
    wij genieten van jullie reisverslagen!!

• 30 Augustus 2012 - 10:40

De Cupidootjes:

En dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met reageren..Zou vreemd zijn toch als er een dag geen bericht van mij op jullie site staatj, haha.
    Super leuk om jullie verhalen iedere dag te lezen. En wat gaat het toch ontzettend goed. Ik vind het erg herkenbaar. Met Zhi ging het ook super lekker, heerlijk gekwebbel de hele dag en savonds het slapen wat minder. Maar zo'n gebaar van Jibin vanochtend, dat moet je toch heel erg goed doen! Jullie mannetje komt er wel en MaJin doet het super. Leuk dat die twee het samen goed kunnen vinden ook. De perfect MATCH zullen we maar zeggen.
    Veel plezier in Beijing en ik hoop dat je morgen het ontbijt moet overslaan omdat je weblog bomvol reakties staat!
    Liefs, Colette

• 30 Augustus 2012 - 13:38

Annemarie:

Natuurlijk doe ik dan ook mee! Als nog steeds volkomen onbekende van jullie geniet ik elke dag weer van de gezellige verslagen. Jibin is een prachtig ventje en nog steeds ben ik verbaasd hoe goed hij bij jullie lijkt te passen...Het heeft "even" geduurd, maar goed matchen kunnen ze wel daar in China ;-) En jongetjes en DS'en...kennelijk maakt het niet uit waar je bent geboren en of je zo'n ding ooit eerder hebt gezien....ze hebben een magische aantrekkingskracht op kleine mannetjes volgens mij.
    Geniet van jullie mooie reis en het weerzien met de andere stellen en hun kindjes; dat lijkt me heel leuk en bijzonder!

• 30 Augustus 2012 - 13:43

Jean-Paul, Patricia, Bibi, Mika & Fee:

Van ons vijfjes ook een berichtje om te laten weten dat wij jullie dagelijks volgen. Ik kijk elke dag uit naar jullie verslag en nog meer naar de foto's. Karin mag gewoon geen vrije dag nemen! Dat moet ze maar ná de 8e doen. Het is geweldig om jullie zo te zien. Wat doet die kleine man het goed. En natuurlijk die grote zus ook. Die foto met die pet, wat een spetter. En leuk dat hij kletst in zijn eigen Chinese taaltje. Van Fee hebben we dat weinig gehoord. We konden toen niet onderscheiden of het babypraat of Chinees was.
    Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad en is alles rustig verlopen. Geniet van jullie ontbijt in Beijing want dat gaan jullie niet missen. De jongste zorgt er wel voor dat je je niet verslaapt.

Nog een fijne laatste week daar.

Groetjes van de fam. Dekkers

• 30 Augustus 2012 - 14:23

Celeste:

Wat heerlijk dat jullie het zo goed hebben met elkaar!
    Iedere dag lees ik even mee, en iedere dag geniet ik van jullie mooie momenten!

Lang gewacht en zo iets moois gekregen!

Geniet!

• 30 Augustus 2012 - 15:13

Patricia, Henk, Yael, Kaylee:

Goede reis naar Beijing,

en geniet daar van jullie laatste week in China. Het land van jullie 2 wondertjes.

groetjes Patricia Canisius

• 30 Augustus 2012 - 15:34

Monique Van Beers:

Wat heb je toch weer een mooie verhaal geschreven....elke dag even kijken en ja hoor weer een geweldig verhaal om te lezen...
    Het lijkt wel of we met zijn allen bij jullie zijn, super!!!! Dankzij deze verhalen hoeven wij niets meer te missen en worden we helemaal up-to-date gehouden. Het scheelt straks in NL dat je dan niet alles opnieuw hoeft te vertellen haha. Weer terug naar Bejing betekent dat jullie nu kunnen gaan aftellen..op weg naar jullie vertrouwde omgeving en voor Jibin een nieuwe thuis. Maar als ik naar die mooie foto's kijk weet ik zeker dat Jibin zich heel snel thuis zal gaan voelen. Nog hele mooie dagen daar en alvast een goede reis teruggewenst. Een hele dikke pakkerd voor jullie allemaal, kanjers!!!

• 30 Augustus 2012 - 15:56

Heike:

Wat een rijkdom, deze twee mooie Chinese wondertjes... Ik hoop dat het zo goed blijft gaan met hen en met jullie. En als Jibin dan jouw hand neemt en tegen zich houdt, dat moet iig ontroerend en deugddoend zijn. Ik krijg er gelijk tranen in m'n ogen van. Wat hij niet kan zeggen met woordtaal, doet ie dan maar met lichaamstaal. De schat!!! Fijne laatste week voor jullie allen daar!
    (ik ben een Vlaamse supporter van adoptieblogs, omdat het onderwerp mij interesseert door familiale omstandigheden)

• 30 Augustus 2012 - 16:04

Wendy:

En natuurlijk wil ik niet ontbreken bij dat record!!!
    Heb weer genoten, alsof ik een spannend boek lees.
    Als ze zo gemakkelijk in de koffer gaan en je nog ruimte over hebt dan weet ik het wel!!!!
    Wat zullen de mensen nu wel niet denken!!!!!
    Denk regelmatig zo mooi had het bij ons ook kunnen zijn, snik,snik.
    Jullie kunnen trots zijn op zo'n mooi gezinnetje.
    Wat lief van Jibin dat hij zo al laat zien hoe goed dat hij zich bij jullie voelt.

Groetjes Wendy

• 30 Augustus 2012 - 17:16

Anouschka:

Hoi,

Wat mooi om te zien hoe goed het met jullie gaat. En wat fijn dat MaJin en Jibin het zo goed kunnen vinden. Weer terug naar Beijing, dan natuurlijk weer de andere familie ook zien en zien hoe het met hun kindjes gaat.
    En straks die ruime week in Beijing genoeg tijd om nog van alles te doen en die koffer goed te vullen. Veel succes daarmee. Geniet nog lekker van jullie laatste tijd in China en wij blijven lekker mee lezen en genieten en zelf een beetje herbeleven natuurlijk.

Groetjes,
    Ron, Anouschka, Miguel en Kyon

• 30 Augustus 2012 - 17:21

Annemarie:

Hallo,

week samen............wat een veranderingen zijn er te lezen en vooral ook te zien op de foto's. Jibin is aan het ontdooien, ontspannen, prachtig om jullie 4-tjes samen te zien!

En nu dan in Beijing: En Shi's geboorteplaats.................

Groeten uit Tilburg!
    Annemarie

• 30 Augustus 2012 - 18:01

OMA STAPS:

Wij zijn blij dat jullie weer in Beijing zijn met onze twee heerlijke kleinkinderen. Ons aftellen is al lang begonnen. Heel veel knuffels voor Majin en Jibin. Opa en Oma.

• 30 Augustus 2012 - 19:00

Oot:

Hallo allemaal,
    Schrijven is dan wel niet onze hobby, maar we leven zeker niet minder mee. Iedere dag als we jullie geweldige verslag lezen, is het al zo vertrouwd om jullie 4 te zien als gezin. Wat een super zus en broer zijn het toch al. Geweldig om te lezen hoe goed het allemaal gaat en hoe lekker Jibin al mee doet. We gaan zo weer even naar oma en opa om die ook weer te laten glimlachen. Ze genieten ook super van de verhalen en de foto`s. En hele fijne tijd nog.
    Groetjes van de goolse geiten.

• 30 Augustus 2012 - 19:25

Klaas & Patty:

Hoi,

Had even 2 dagen geen tijd om te lezen, maar wat heerlijk zeg gaat het daar in Chengdu, en nu al onderweg naar Beijing. Wel even vervelend dat Jibin de waterpokken had, maar ach wat je zeg heeft hij dat ook weer gehad.
    Majin, schoolwerk is niet leuk he, maar ach het is ook weer zo gedaan. Wel goed van je hoor dat jij laat zien aan je broertje hoe het allemaal gaat bij jullie. Dat douchen bijvoorbeeld niet eng is. Je mag trots zijn op jezelf.

Veel schrijven, dan hebben wij veel te lezen, deze 1e week zit er alweer op in China, wat gaat het snel. Wij genieten heerlijk mee van jullie verhalen.
    groetjes van Klaas en Patty

• 30 Augustus 2012 - 19:46

Jan, Bianca, Sam En Yang:

Hopelijk hebben jullie een fijne vlucht naar Beijing gehad.
    Ben wel heel benieuwd hoe Jibin het ervaren heeft.
    En heb jij het een beetje droog kunnen houden, toen jullie de geboortestreek van jullie kanjertje verlieten.
    Ik sta ook steeds weer versteld hoe goed er gematcht wordt.
    Als je de foto's ziet, is het alsof het nooit anders geweest is.
    Jullie gaan nog een heerlijke week tegemoet in Beijing, weer een stapje dichterbij huis.
    Geniet van tijd die jullie daar nog doorbrengen.

Liefs en een hele dikke knuffel,
    Jan, Bianca, Sam en onze oosterse kanjer Yang

• 30 Augustus 2012 - 20:14

Sandra:

Hoi, nou wij helpen ook graag een handje mee. Welkom in Bejing! Viel het afscheid nemen een beetje mee? Weer een klein beetje dichter bij huis. Heerlijk om iedere avond weer te zien dat er een verhaal op staat en erfoto's zijn geplaatst. Knap ook dat je daar de tijd voor hebt. Wat een mooi stel vormen maJin en Jibin nu al. Complimentjes ook voor Majin dat ze het zo goed doet, want na al die jaren het alleenrecht op aandacht te hebben gehad is het niet zo makkelijk om dit nu te moeten delen.
    Geniet nog heerlijk van de komende weken.

Liefs, Marcel, Sandra en Eline

• 30 Augustus 2012 - 20:14

Jet:

Wat een geweldig en mooi jongetje......

En ik lees dat het net zo,n boef is als die van ons. Super.
    Ik volg jullie en terwijl ik dat doe krijg ik heimwee. Heimwee naar het tweede vaderland van ons. Helemaal super. Nou geniet ze en ga los in BEIJING.

Groetjes Mariette Abma. Mama van Sophie en Quinn.

• 30 Augustus 2012 - 20:15

Joyce:

Hoi lieve schatten,

Wat is het toch iedere keer weer heerlijk om te lezen hoe super jullie het met z'n viertjes hebben. Ik kan bijna niet meer wachten om jullie weer te zien. Ook hier is het aftellen begonnen!! Geniet deze week nog lekker.

Hele dikke kus voor jullie alle vier!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Joyce

• 30 Augustus 2012 - 20:56

Liesbeth:

Wat een leuke foto's weer. Het plezier straalt van jullie af. Ik weet niet precies hoe het zit met de tijd maar waarschijnlijk zijn jullie (bijna) in Bejing. Geniet nog van die vrije dagen tot het moment dat jullie het mooie land moeten verlaten en weer naar ons vertrouwde Tilburg komen.
    Gr. Liesbeth

• 30 Augustus 2012 - 21:34

Erik, Jessica & Yue Lin:

En dan zijn jullie weer in Beijing. En zit het eerste gedeelte van de reis er al weer op. Wat een geluk zeg spat er van de foto's af. Jibin lijkt lekker in zijn vel te zitten (en jullie ook)
    In Beijiing dus lekker tijd om de toerist uit te hangen. En shoppen misschien.
    Heel veel plezier de komende week samen.

Groetjes van Erik, Jessica en Yue Lin

• 30 Augustus 2012 - 21:36

Opa En Oma Hensen:

Hoi Lieverds,

wij genieten van jullie mooie foto's en wij zijn super blij dat alles goed verloopt. Oma mist jouw wel Majin. Ik maak alle bakjes soep nu zelf maar op.
    Jibin is zo te zien een lief en aardig manneke. Wij zullen blij zijn als jullie weer thuis zijn.
    Geniet er nog van en wij hopen jullie spoedig weer te zien.
    Groetjes van Opa en Oma, allen een dikke kus.

• 30 Augustus 2012 - 22:39

Rachel:

goedemorgen toppertjes, ik hoop dat wij niet de laatste zijn met een reactie en dat er nog vele volgen, dan is het te laat komen voor het ontbijt zeker gelukt (wink) We blijven ook vanuit het inmiddels natte en koude Frankrijk lekker met jullie meegenieten. Jullie verhalen zijn fantastisch om te lezen en de foto s maken het gehele plaatje compleet. Wat een mooi gezinnetje zijn jullie zo bij elkaar! Wij hopen dat de vllucht goed gegaan is en dat jullie nu met de complete groep gaan genieten van een mooie laatste week in het land van jullie wonders.

Er is genoeg te zien en te beleven lezen we wel. Groetjes aan de gehele groep!

Liefs JJ en Rachel

• 30 Augustus 2012 - 22:45

Jolanda:

Ik kon natuurlijk niet achter blijven en ben nr 26 op deze lijst.
    Wij hopen, dat jullie een goede reis hebben gehad, en dat Jibin niet de vliegangst van zijn moeder heeft.

En MaJin ik wil nog even kwijt, dat ik jou een SUPER GROTE ZUS vindt. Als ik van jouw mama hoor en lees hoe goed jij Jibin helpt en je speelgoed deelt... petje af. Ik ben trots op jou.

Nog heel veel plezier in Beijing en laat ons nog mee genieten via deze site.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Jolanda

• 31 Augustus 2012 - 08:24

Mathilde:

Lieve familie Hensen. Het is goed te lezen dat het jullie allemaal zo goed gaat en dat de kleine man zich al behoorlijk thuis voelt bij jullie. Ik bewonder jullie om jullie doorzettings vermogen en engelen geduld. Ik wens jullie nog een hele fijne week samen. Geniet er van! Mathilde

• 31 Augustus 2012 - 08:46

Carmen:

Hoi hoi

Jullie zijn inmiddels al in Beijing , ontbijt is vast al geweest :-) . Wil jullie een super laatste week daar wensen, wij kunnen niet wachten totdat jullie weer in NL zijn!!

Hopelijk krijgen we ook in deze laatste week nog vele leuke verslagen en foto's van jullie .

Kus kus

• 31 Augustus 2012 - 09:32

Edwin, Anita, Xue-Ling En Y.:

Jullie hebben vast het ontbijt al achter de kiezen (en de lunch ook)....... Maar toch nog even een berichtje! Welkom in Beijing!!!!! In welk hotel zitten jullie? Al een goed restaurant gevonden? Vlakbij de grote winkelstraat (Wahfujing.....) zit nog een goed restaurant. Als jullie nog willen weten welke, dan schrijf ik wel even een korte routebeschrijving. Chinees eten met plaatjes! En superlekker.......
    Veel plezier in Beijing enne...... aftellen naar volgende week!

Groetjes,
    Anita

• 31 Augustus 2012 - 12:20

William:

nog veel plezier in China en geniet er nog maar even van .
    voor je het weet ben je weer terug in het natte Holland
    we houden jullie goed in de gaten!
    groetjes en tot snel!

• 31 Augustus 2012 - 12:36

San:

Hallo allemaal.

Welkom in Beijing! We hopen dat de eerste vlucht van Jibin prima is verlopen. Op naar de laatste etappe. Hopelijk is het in Beijing niet al te warm zodat je nog leuke dingen kunt gaan doen. In de stad is meer dan voldoende te zien en te beleven. Heel veel plezier. We zien uit naar jullie verhalen en foto's.

Groet, San

• 31 Augustus 2012 - 16:11

Yanne-Li, Cheng Luc En Wilma:

Het volgende verslag zal al bijna weer op jullie blog staan (Als Karin dit nog kan volhouden!!!), maar toch nog even een reactie op jullie reis. Wat een charmeur is Jibin ;leuke foto die close-up!
    Wordt nog wat als hij in NL rondloopt, trekt iedereen achter hem aan.
    Leuke souvenirs nemen jullie mee in de koffer! Zitten nu wel gauw vol.
    Weer een periode afgesloten in Chengdu, de stad van jullie zoon , nu nog gezellig samenzijn in
    Beijing en bijkletsen. Jullie hebben elkaar veel te vertellen over de eerste mooie ontroerende en
    bijzondere week. Heel veel plezier in Beijing.

groetjes Luc,Wilma Yanne-Li en Cheng