Dagje rondom het hotel - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu Dagje rondom het hotel - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu

Dagje rondom het hotel

Blijf op de hoogte en volg Marlou, Igor en MaJin

28 Augustus 2012 | China, Chengdu

Om te beginnen wil ik eerst iedereen bedanken voor de ontzettend leuke reacties die elke keer weer onder onze verslagen verschijnen. Wij kijken hier elke dag erg naar uit en vinden deze super leuk om te lezen. Ga hier vooral mee door. Ook voor Jibin en MaJin zijn deze leuk om later terug te lezen, want de bedoeling is dat we dit reisverslag in boekvorm gaan afdrukken en alle reactie's komen daar dan ook bij te staan. Zo kunnen zij later terug lezen dat er ontzettend veel mensen met ons mee hebben geleefd tijdens deze bijzondere reis. Na een vrij rustige nacht van ons mannetje, werden we rond 7.30 uur een voor een wakker. Deze keer was dit ook zonder huilen, dus weer een stapje in de goede richting. Helaas had ik een wat mindere nacht achter de rug (onze IT manager kan dit bevestigen) dus ik was nog niet helemaal in de stemming om al uit bed te komen. Igor is toen eerst zichzelf gaan wassen en aankleden en daarna heeft hij de kids geholpen. Natuurlijk kan ons meisje het grotendeels zelf, maar ook onze kleine man is al aardig zelfstandig en kan zich al bijna helmaal zelf aankleden. Tanden poetsen blijft nog wel een gevecht, want daar heeft hij echt een hekel aan. Uiteindelijk is Igor met MaJin en Jibin naar beneden gegaan om te ontbijten en ben ik nog lekker op de kamer gebleven om wat aan te rommelen. Heerlijk uitgebreid douchen en de boel wat opruimen. Iets na tienen kwamen ze terug en was ik er ook weer helemaal klaar voor. Samen met het andere stel zijn we voor de verandering eens naar de buurt achter ons hotel gelopen. Hier hangt een hele ander sfeer (en geur) en MaJin voelde zich hier niet helemaal op haar gemak. Wij vonden het geweldig om hier aan het Chinese leven te snuffelen. Er wordt regelmatig via skype gevraagd hoe MaJin het in China vindt en haar antwoord is standaard, oh gewoon. Wij hebben nog niet direkt de indruk dat het veel bij haar losmaakt, maar wat niet is, kan natuurlijk nog komen. Wat haar betreft zouden we net zo goed op vakantie in Mexico kunnen zijn, behalve dan dat we daar geen broertje op gaan halen. Misschien komt het ook wel doordat het eigenlijk vrij soepeltjes loopt tussen haar en Jibin, en ons mannetje is het grootste gedeelte van de dag  lekker vrolijk, dus ook wij ervaren het niet als een zware tijd. We ondernemen elke dag wel wat leuks en daarnaast vermaakt zij zich ook goed met Noah, dus eigenlijk lijkt het ook wel een beetje op vakantie. Na zo'n 2 uurtjes onderweg te zijn geweest, waarbij we nog een tussenstop hebben gemaakt bij een kinderkledingzaak en een supermarkt, zijn we terug naar de hotelkamer gegaan om even iets te eten. Voor Jibin hadden we een bakje boontjes aan de overkant gehaald en deze heeft hij lekker op zitten smikkelen. Ook de overige groenten die in het bakje zaten, gingen deze keer naar binnen, dus langzaamaan gaat er steeds meer naar binnen. Na het eten zijn we begonnen om een poging te wagen Jibin in zijn bedje zijn middagdutje te laten doen. Werkelijk, hij heeft bijna een uur liggen keten in bed, maar zich overgeven aan zijn vermoeidheid, ho maar. Toch is deze mama daar redelijk volhardend in en uiteindelijk heb ik de strijd gewonnen en is onze man lekker gaan slapen. Uiteindelijk heeft hij iets meer dan twee uur geslapen en terwijl ons mannetje zijn dutje deed is Igor met MaJin, Jan, Noah en Sem gaan zwemmen aan de overkant van de straat. Helaas was dit behoorlijk teleurstellend, want er mocht werkelijk niets in dat zwembad. Niet in het water springen, niet spetteren, niet duiken…….. eigenlijk mochten ze alleen maar baantjes zwemmen in het ijskoude water. Ze waren dan ook vroeger dan verwacht terug in het hotel. Igor is vervolgens met Jibin nog wat chipjes gaan kopen, want dat lust ie wel die deugeniet van ons, en ik ben met MaJin maar weer wat schoolwerk gaan maken. Niet het leukste onderdeel van de reis, maar zo af en toe moet er wel wat gedaan worden. Ons mannetje zit vandaag weer ontzettend lekker in zijn velletje. Hij is vrolijk, knuffelig en zeer spraakzaam. Zo grappig om hem Chinees te horen praten. Inmiddels spreekt hij al een paar Nederlandse woordjes en begrijpen doet hij er al veel meer. Vandaag hebben we ook gezien dat als Chinese mensen tegen hem praten hij zijn hoofdje wegdraaid en net doet alsof hij slaapt, dus een klein beetje eenkennig wordt hij al. Iets na zessen zijn we weer op pad gegaan om ergens een maaltijd te gaan nuttigen. We wilden dit ergens gaan doen op de route naar de fonteinen, want deze wilden we ook nog een keer in de avond zien met verlichting. Uiteindelijk zijn we nogmaals bij de Mac terecht gekomen en opnieuwe hebben onze twee kanjers zitten smullen van de frietjes. Na het nuttigen van deze gezonde maaltijd, zijn we naar de fonteinen gelopen. Het zag er echt geweldig uit met al die verlichting er ook omheen. Er waren veel mensen op de been (voornamelijk Chinesen), maar het was allemaal heel gemoedelijk. Je hebt hier ook echt het gevoel dat je hier ’s avonds laat nog alleen over straat kan, nou zeg zelf waar heb je dat tegenwoordig nog. Na wat prachtige foto’s te hebben geschoten zijn we weer naar ons hotel gegaan. Broer en zus hebben nog even lekker samen gedoucht en toen was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Na kortstondig tegenstribbelen is onze kleine man toch weer lekker in zijn bedje in slaap gevallen. Nu maar hopen dat ik vannacht ook beter slaap.
PS. Onze IT-manager heeft ook de foto’s bij het vorige verslag weten te plaatsen. Wat ben ik toch ontzettend blij met haar. Foto’s bij dit bericht volgen weer wat later. (note van de IT-manager: helemaal niet later, gewoon meteen geplaatst ;-))

• 28 Augustus 2012 - 18:26

Margriet Rijnen:

ha familie,

Wat zijn de fotos prachtig. Je kunt zien dat jullie aan het
    Genieten zijn. Wat ziet Jibin ermet zijn waterpokken goed uit.
    Volgens mij is het bijna over. Blijf genieten en marlou slaap vannacht
    Maar lekker. Groetjes van tante margriet.

• 28 Augustus 2012 - 18:51

Rene Karen En Xem:

Wat heerlijk dat het zo goed gaat!! en leuk om te lezen hoe jullie genieten. Voor ons is dit helemaal genieten want zoals ik al eerder schreef herkennen wij veel op de foto's!! wij zijn 's avonds niet geweest bij de fonteinen ( was erg koud in februari :-) ) dus leuk om het nu bij jullie te zien

geniet lekker van elkaar en China!!

liefs karen , Rene en Xem

• 28 Augustus 2012 - 19:26

De Cupidootjes:

Ooooooh, wat leuk zeg om dat pleintje te zien. Wij hebben hier zo vaak met Zhi op een bankje gezeten. Heerlijk rond kijken en Zhi spelend, liggend met zijn autootje op een bankje. Inderdaad hangt daar een gemoedelijk sfeertje.
    Goh wat gaat het toch heerlijk bij jullie met de kleine man. Dat gekwebbel, heel herkenbaar.Leuk om dat later op video terug te zien hoe ze in het chinees zo heerlijk aan het kwebbelen zijn. Je zult merken dat het chinees heel snel verdwijnt als Jibin thuis is. Zhi heeft nog een paar weekjes wat gebrabbeld en toen viel het stil. Je kon toen echt merken dat hij tussen twee talen inzat en even niet wist met spelen wat te zeggen.
    Weet je dat er ook nog hele leuke winkelstraatjes zitten in Chengdu? Ligt wat meer achteraf maar zijn echt van die smalle straatjes, leuk om doorheen te lopen met allemaal eettentjes en winkeltjes. Maar waar het precies zat, ik weet het niet meer. Ook hebben we nog een temple bezocht met een parkje met theehuis erom heen. En in het water allemaal kleine schildpadjes. Het was te lopen vanaf ons hotel, zat aan een doorgaande weg met aan de overkant bankjes, een muur met een loket erin (op navelhoogte.....uhum, die van mij dan....) om een kaartje te kopen. Misschien zijn jullie er wel al langs gekomen.
    Het zit er denk alweer bijna op in Chengdu? Goh alweer een week in China. Wat vliegt de tijd!
    Liefs, Colette

• 28 Augustus 2012 - 19:38

Vivian:

Hoi Marlou, Igor en Majin,
    Afgelopen week op vakantie hadden wij het toevallig over jullie en ik dacht laat ik eens zoeken of ik nog wat kan vinden en wat een geweldig verhaal! We zijn heel blij voor julile dat jullie een broertje/ zoon erbij hebben. We wensen jullie heel veel geluk en liefde samen. Jullie maken een mooi gezin!

• 28 Augustus 2012 - 20:03

Vivian, Rémon, Emma En Thijs:

Bedacht net dat het wel handig is als onze namen er staan, anders weten jullie natuurlijk niet wie Vivian is die zomaar een berichtje tikt. Dus bij deze, Vivian, Rémon Emma en Thijs van de camping aan het Gardameer. Hele fijne tijd in China en een prachtige toekomst in Nederland met zijn vieren!

• 28 Augustus 2012 - 21:35

Marlies Matthijssen:

Het is genieten om elke dag jullie blog te lezen, herkenbare verhalen. En wat gaat het ontzettend goed!!!
    Wat zullen jullie trots zijn op je mooie gezin.

Het gedrag wat Jibin vertoond als mensen hem in het Chinees aanspreken, is heel normaal. Hij wil graag bij jullie horen en jullie taal spreken. Dus dit is een super goed teken van Jibin :)

Onze oudste zoon Ravez schudde nee, als de Thaise bevolking hem in het Thais aansprak. Hij wilde alleen door ons en in het Nederlands worden aangesproken.

Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben en kunnen genieten van het land van jullie kinderen.

Lieve groet,

Marlies Matthijssen

• 28 Augustus 2012 - 21:39

Sandra:

Hoi,
    Wat een prachtige verhalen en foto's weer! Fijn zo'n it manager. Kan ik die tzt ook inhuren? Of wellicht kun jij dan mijn it manager zijn...
    Ook heerlijk om te horen dat het al zo goed met Jibin gaat en hij kennelijk niet al teveel last heeft van de waterpokken. En Majin voelt zich ook happy, dus wat willen jullie nog meer...

Liefs,
    Marcel, Sandra en Eline

• 28 Augustus 2012 - 21:42

Wilma:

Ha familie Hensen,

Leuk om jullie te volgen in China.
    Het is net of jullie op vakantie zijn, zo lekker loopt het allemaal. Wat hebben jullie het getroffen tot nu toe !! Geniet er maar lekker van dat Jibin het zo goed doet. ook heel fijn dat het met MaJin ook lekker goed klikt. We kijken uit naar de volgende verslagen met foto's!!!!!

Groetjes Yanne-Li, Cheng, Luc en Wilma

• 28 Augustus 2012 - 21:58

Wendy:

Geweldig weer nieuws op de site. Snel nog even kijken voordat ik naar bed ga (hoezo nieuwsgierig) en ja hoor, bingo.
    Echt leuk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn want zo komt het tenminste wel over. Fijn toch dat het voor MaJin een beetje op een vakantie lijkt. Niet iedereen komt met een broertje terug van vakantie!!!!

Tot morgen (hoop ik)

Groetjes Wendy

• 28 Augustus 2012 - 22:41

Ingrid:

Hallo luitjes,

Echt super fijn om te lezen dat het zo voorspoedig gaat. Vorige week rond deze tijd zaten jullie nog in het vliegtuig, er is dus al een week om. Wat gaat dat snel zeg! Morgen (woensdag) alweer koffers pakken voor de volgende vlucht en dan alweer een stukje dichterbij NL. Ik hoop dat Jibin niet veel last meer heeft van zijn waterpokken. Zo aan de foto's te zien valt het aantal in zijn gezicht nog mee, of zijn het er inmiddels meer geworden? Mochten we jullie niet meer "spreken" dan alvast een hele goeie vlucht naar Beijing, hopelijk is het voor MaJin daar in het zwembad wat fijner!

Groetjes van ons 4 aan jullie 4

• 28 Augustus 2012 - 23:34

Karin:

Hallo lieverds,

Ik voel me bevoorrecht dat ik nu steeds als eerste jullie verhaal mag lezen en de foto's als eerste kan bekijken! Een dikke :-P voor alle andere meelezers/kijkers :-) (Stiekeme gedachte: Misschien moet ik de verslagen en foto's per opbod gaan verkopen :-D)
    Vergeten jullie niet om het Chinese gebrabbel van Jibin op film te zetten? Het zal vast niet zo heel lang duren dat ie dat nog blijft doen en voor later lijkt het me toch heel leuk dat nog eens terug te horen (en hem te kunnen 'bewijzen' dat ie toch echt Chinees heeft kunnen praten)
    Fijn dat de waterpokken over hun hoogtepunt heen zijn en wat doet jullie mannetje het verschrikkelijk goed!! Zo te lezen is Nederland over 1,5 week niet alleen een hele knappe Chinees rijker, maar ook een heel slimme en lieve!
    MaJin, de hartelijke groetjes van Fenna!

En van ons allemaal een dikke kusss voor jullie allemaal!

• 29 Augustus 2012 - 09:15

Edwin, Anita, Xue-Ling En Y.:

Wat heerlijk dat je zo kan genieten van jullie reis. Fijn dat het zo ontspannen verloopt, want als jullie ontspannen zijn, zal Jibin dat ook aanvoelen!
    Heerlijke foto's weer. We zijn ook blij met jullie IT manager ;-).

Vandaag weer inpakken en op naar Beijing! Ben benieuwd hoe Jibin het vindt om te vliegen!!!!
    Groetjes,
    Anita

• 29 Augustus 2012 - 13:58

San:

Lieve MaJin, Jibin, Marlou en Igor

Wat fijn dat het met jullie goed gaat. Hopelijk knapt Jibin snel op. Leuk dat jullie ook het 'echte China' bezoeken. We krijgen wel erg veel zin om weer naar China te gaan, zeker nadat we de foto's hebben gezien. Fijn dat je via "de IT-manager" toch nog jullie berichten en foto's op de site kunnen zetten.We hopen dat jullie nog veel plezier hebben in Beijing. Goede vlucht, en daarna snel en veilig weer naar huis.

Veel groeten, San