De Manjushritempel - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu De Manjushritempel - Reisverslag uit Chengdu, China van Marlou, Igor en MaJin - WaarBenJij.nu

De Manjushritempel

Blijf op de hoogte en volg Marlou, Igor en MaJin

29 Augustus 2012 | China, Chengdu

Dat hebben wij weer. Ons meisje is altijd al een vroege vogel geweest, maar nu ze oud genoeg is om zichzelf 's ochtends te vermaken, konden papa en mama eindelijk weer eens een beetje uitslapen tot een uur of half negen (Het echte uitslapen zijn we inmiddels verleerd). En wat blijkt, nu hebben we weer zo'n vroege vogel. Vanmorgen om 6.30 uur gingen zijn luikjes al open en hij laat dan ook gelijk van zich horen, met als gevolg dat we met z'n allen wakker waren. Aangezien ik vannacht weer een paar uur wakker ben geweest en uiteindelijk met de laptop op schoot op het toilet ben beland, was ik om 6.30 uur nog aardig brak. Na even dollen op bed heeft Igor de kids aangekleed en is hij alvast met ze gaan ontbijten, terwijl ik nog even mijn ogen heb gesloten. Om 8.30 uur waren ze terug en ben ik mezelf gaan klaarmaken voor weer een mooie nieuwe dag. Voor de gezelligheid zijn ze nog even met mij naar beneden gegaan, zodat ik niet helemaal alleen aan tafel hoefde te zitten. Na het ontbijt was onze gids in het hotel met alle notariele adoptiedocumenten. We hebben deze helemaal uit moeten pluizen, totdat we er zeker van waren dat er nergens een fout in stond, want anders hebben we in Beijing een probleem. Gelukkig was alles in orde en konden we gelijk de set documenten klaarmaken, die we morgenavond aan de gids in Beijing moeten afgeven, zodat zij het visum voor Jibin kan gaan regelen. Heerlijk dat die papieren romplslomp er nu opzit. Gisteren stond er een reactie van Colette onder ons verslag (zoals elke dag) en daarin schreef zij dat zij in Chengdu nog een Tempel hadden bezichtigd en dat ze ook nog door hele gezellige typisch Chinese winkelstraatjes hadden gelopen. Goede tip van de dag. Wij gelijk aan de gids gevraagd of zij het adres of de naam van de Tempel in het Chinees op wilde schrijven, zodat wij dit aan een taxichauffeur konden laten zien. Ook de andere familie wilde hier graag naar toe, dus met 2 taxi's zijn wij vertrokken en jullie raden het al, weer werden we op twee hele verschillende plekken afgezet. We besloten allebei maar het complex binnen te gaan en wie weet zouden we ekaar dan nog wel ergens tegenkomen. Wij hebben eerst de Tibetaanse verblijfs- en gebedsruimten bezocht en natuurlijk hebben we wierrookstokjes aangestoken. De andere familie bleek in de omliggende tuin terecht te zijn gekomen en is daar lekker doorheen gewandeld. Op het moment dat wij juist de tuin in wilden gaan, kwamen we hen tegen. Zij liepen juist onze kant op, dus opnieuw zijn onze wegen gescheiden en hebben we een tijd afgesproken om elkaar weer te ontmoeten. We hebben heerlijk door de prachtige tuin gewandeld en er heerste een hele ontspannen sfeer. Na het bezoek aan de tempel, zijn we aan de overkant van de weg de kleine typisch Chinese straatjes ingelopen, waar allerlei leuke kraampjes en winkeltjes waren. Hier hebben we ook de eerste souveniertjes gescoord. Opnieuw zijn wij daarna te voet naar het hotel gegaan terwijl de ander familie een taxi heeft genomen. Het voelt gewoon goed om hier met z'n viertjes te lopen en ik voel me best op mijn gemak ondanks de drukte, chaos en ook wel viezigheid. Jibin is weer lekker in slaap gevallen in zijn buggy en wij hebben bij de Mac nog even een ijsje gehaald. Eenmaal terug zijn we nog even naar de kamer gegaan, waar we weer wat filmpjes hebben gemaakt van Jibin’s Chinese geklets. We hebben opnieuw hier in het hotel gegeten, want dit smaakt ons allen goed. Ons mannetje gaat steeds meer dingen proberen en daar zijn we ontzettend blij mee. Niet dat hij snel ondervoed raakt, want er is nog genoeg om op te teren. We merken ook dat de hechting goed op gang komt. Als Igor plotseling de kamer verlaat is het even vette paniek, maar toen Igor een flesje water was vergeten en hij samen met Jibin met de lift naar boven ging om dit te halen, waren er dikke tranen omdat mama er niet bij was. Weer een stap in de goede richting. Het naar bed gaan is eigenlijk nog het enige “probleem”. Meneertje doet echt zijn uiterste best om zichzelf en dus ook MaJin wakker te houden. Slapen in zijn bedje is toch nog eng voor hem, terwijl slapen in de buggy geen enkel probleem oplevert. Wij zijn in ieder geval reuze trots op ons mannetje, want hij doet het echt super, terwijl we nog niet eens een volle week bij elkaar zijn. Het voelt al zo ontzettend vertrouwd voor ons, maar voor hem moet dat toch anders zijn.
Inmiddels is de eerste koffer al gepakt en morgenvroeg pakken we de rest op ons gemak in. De gids heeft namelijk geregeld dat we tot 14.30 uur op de kamer mogen blijven, want om 15.00 uur worden we”pas” opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik dacht dat we om 20.00 uur zouden gaan vliegen, maar dat zou betekenen dat we nog een ruime poos op het vliegveld moeten vertoeven. Ach, we zien het morgen wel. We hebben er in ieder geval erg veel zin in om de rest van de groep weer te zien. We zullen waarschijnlijk morgen nog niet iedereen zien, want wij verwachten pas na 23.00 uur in het hotel aan te komen. Bij MaJin was ik erg emotioneel toen we haar geboorteplaats verlieten, maar nu voelt het heel anders. Ons mannetje lijkt zich al zo op zijn gemak te voelen bij ons, dat het gewoon de logische volgende stap is. Ik zit dit nu wel heel stoer te typen, maar het kan natuurlijk best zo zijn, dat als we morgen op het punt staan om in het vliegtuig te stappen, ik in tranen uitbarst. Ik sluit niets uit. Ik weet dus ook niet of het morgen nog gaat lukken om een verslagje te schrijven (Heeft Karin ook weer eens een vrije dag) maar dan laten we zeker vrijdag weer van ons horen.

• 29 Augustus 2012 - 17:08

Wendy:

Wat fijn dat het zo super gaat.
    Jullie zijn al echt aan het genieten zoals het verslag bij mij overkomt.
    Misschien hebben ze hem wel heel erg goed voorbereid. Jullie hadden toch een fotoboekje opgestuurd!

Welterusten en een goede vlucht morgen.

Liefs Wendy

• 29 Augustus 2012 - 17:09

Jolanda:

Hoi gezin van 4,

wij willen jullie een hele goede reis toe wensen. Weer een stapje dichter bij huis. Voor Jibin z'n eerste vliegreis, dus erg spannend en voor zijn moeder is een vliegreis altijd spannend.
    Igor en MaJin veel sterkte met die twee.
    Nog een week lekker genieten in Beijing samen met alle andere gezinnen.
    Veel plezier.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Mark, Jolanda, Pjotr en Jurre

• 29 Augustus 2012 - 17:11

Jacqueline Van De Stelaertshouve:

Majin, Igor en Malou

Gefeliciteerd met Jabin. Wat een leuk jongetje. Heel veel geluk ermee. Ik hoop hem gauw te zien.
    Ik heb net jullie reisverslag gelezen. Wat een mooie reis en wat gaat alles goed.
    Nog veel plezier en geniet ervan.

Jacqueline.

• 29 Augustus 2012 - 17:15

Jan, Bianca, Sam En Yang:

Lieve mensen,
    Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen.
    Ik begrijp dat de verlslagen nog steed door Karin getypt worden.
    Hopelijk kan je dit in Beijing weer zelf doen.
    Al is het fijn dat we het op deze manier toch mogen mee beleven.
    En wat doet jullie mannetje het super als ik het zo lees.
    Het is nogal wat.
    En ook voor jullie grote meid.
    Zo fijn dat het hechtingsproces al in gang is.
    Alvast een hele fijne vlucht gewenst, weer een stukje dichterbij huis.
    Wij kijken weer uit naar het volgende verslagje.

Liefs en een dikke knuffel.
    Jan, Bianca, Sam en Yang

• 29 Augustus 2012 - 17:38

Shei:

Die een na laatste foto speciaal voor tante Shei??? ;-)) het staat hem super die cap! Wat een heerlijk joch.
    Liefs Sheila XX

• 29 Augustus 2012 - 17:41

Edwin, Anita, Xue-Ling En Y.:

Wat een heerlijk ontspannen verslagje weer! Iedere stap vooruit is een klein feestje waard. Nu lekker slapen en op je gemak alles inpakken morgen. Op weg naar Beijing, een stapje dichter bij huis!

Welterusten en alvast een hele goede vlucht gewenst!

Groetjes,
    Anita

• 29 Augustus 2012 - 18:10

De Cupidootjes:

Een feest ter herkenning!!!! Wat leuk die foto's. Ja, ja, dat is de tempel hoor en ik zie ook bij Igor het loketje op navelhoogte????? Haha. Wat leuk om terug te zien. En de leuke winkelstraatjes ook. Die hebben wij dus waarschijnlijk ook na het bezoek aan de tempel aangedaan. Ik wist al niet meer waar die straatjes nu ongeveer lagen. Maar het breintje gaat weer werken nu.....
    Het zit er voor jullie weer op in Chengdu. Ook jullie hebben daar een heerlijke tijd gehad en een mooie knul rijker!!! Een hele goede vlucht morgen naar Beijing en volgens mij zit je straks heus wel met een brok in je keel in het vliegtuig.....
    Knuffel voor je twee kanjers.
    Liefs Colette

• 29 Augustus 2012 - 18:47

Liesbeth:

Wauw wat is China een mooi land, of moet ik zeggen dat jullie ontzettend mooie foto's maken? En wat fijn dat het allemaal zo vertrouwd voelt. De volgende stap kan nu weer worden gezet. Maar maak eerst nog maar van die mooie foto's in Bejing.

• 29 Augustus 2012 - 19:53

Wendy:

Toch nog even kijken of de foto's er nu wel bij staan, en ja hoor!!!!!!! BINGO

Groetjes Wendy

• 29 Augustus 2012 - 22:58

Mariette:

Wat een prachtige verslagen!
    Feest der herkenning, wij zaten in een andere provincie maar veel is echt China.

Trouwens, in Beijing nog meer tempels hahaha:)
    Ook de speelhal naast t Olympisch stadion is een aanrader, een soort Nemo maar dan anders.

Veel geluk samen, wat een mooi kind zeg!

• 30 Augustus 2012 - 08:25

Elizabeth:

Hoi
    Lekker aan het genieten, vandaag JIBIN zijn eerste vlucht ervaring, spannend hoor.

En alle andere gezinnen weer ontmoeten, met al hun kindjes, heel bijzonder, zullen wel tranen vallen vandaag, maar wel super leuk om nog weer een paar dagen met elkaar te mogen zijn.

Mooie foto's ook weer.

groetjes Elizabeth.

• 30 Augustus 2012 - 08:48

Rachel:

Zo weer effe bij zitten lezen, t is heerlijk om op vakantie te zijn maar als dan internet het weer effe niet doet grrrr (beetje heel erg internetverslaafd, bloos)

Wat is het heerlijk om te lezen dat jullie als gezinnetje van 4 al zo aan het genieten zijn, echt top! De foto s zijn echt fantastisch en spreken al helemaal voor zich. Kortom t is gewoon genieten om jullie verhalen te lezen en zo happy te zien!

En wat een indrukken doen jullie daar in het verre china op, gewoon alleen al op straat, wel heel bijzonder om te lezen en terug te zien op foto s. Mooi!

We hopen dat jullie inmiddels een goede vlucht gehad hebben en dat het weerzien met de groep helemaal fantastisch was, en dat jullie manneke heeft genoten van zn 1e vlucht.

Geniet ervan vandaag met alle anderen en tot jullie volgende update!

Lieve groetjes JJ en Rachel